لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
کامبک قبلی بارسلونا به نفع ماست ، این تیم ثمره‌ ی فراست آلگری است

کامبک قبلی بارسلونا به نفع ماست ، این تیم ثمره‌ ی فراست آلگری است

جیجی بوفون بعد از پیروزی دیشب برابر بارسلونا گفت‌و‌گوی مفصلی با اسکای داشته که در آن در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده است. در بازی دیشب، یوونتوس 1‐0 جلو بود که اینیستا با پاس عالی مسی صاحبا موقعیت شد، اما دروازبان افسانه‌ای یووه با مهاری باورنکردنی، آن را از دروازه دور کرد:

 

این کار برای من بسیار سخت بود، چرا که مهارش نیاز به واکنش انعطافی داشت، و در عین حال به زمان‌بندی وابسته بود، به طوری‌که انگار دوئلی بین شما، حریف است، نوعی رقص که باید زمان مناسب برای حرکت دادن اندامتان را بفهمید که در این مورد دست چپ بود. نمی‌شود خیلی زود انجامش داد چون این باعث می‌شود که با حریف پیامی بدهید که باعث واکنشش می‌شود و بعد در آن مقطع از بازی ما 1‐0 جلو بودیم. با این‌حال همانطور که همیشه می‌گویم، من خوش‌شانسم که در تیمی که قهرمانان بزرگی دارد بازی‌ می‌کنم اگر بخواهم که آوازه‌ی لذت بخش کنونی‌ام را دارا باشم، باید همواره چنین واکنش‌هایی نشان دهم و این‌چیزها باید طبیعی باشد.

 

بوفون در مورد سابقه‌ی کامبک اخیر بارسلونا برابر پاریس سن ژرمن هم صحبت کرد:

 

دیشب بعد از بازی لبخند می‌زدم، با دوستانم حرف می‌زدم و بعد از یک بازی مثل آن به خانه می‌ایید و همواره گمان می‌کنید که هیچ چیز تمام نشده است. این خیلی چیزها در مورد احترامی که برای بارسلونا و دستاوردهایشان قائلیم می‌گوید، بدون اینکه نامی از آن کامبک برابر پاریس سن ژرمن بگویم. حتی اگر آن بازگشت رخ نمی‌داد، باز هم فرقی نمی‌کرد، در واقع حقیقت این است که آن اتفاق احتمالا برای ما خوب است. به این معنا که ما بدون هیچ دبده‌ای به آنجا خواهیم رفت، با آگاهی کامل و تواضعی فوق‌العاده، چون به‌هر‌حال بازگشت‌های زیادی در فوتبال وجود داشته است.

 

جیجی ادامه داد:

 

میلان لیورپول بود که در اول 3‐0 (به نفع میلان) و در نهایت در یک نیمه 3‐3 مساوی شد، و یا دپورتیو ― میلان (بازی رفت 4‐1 میلان برد اما در برگشت 4‐0 شکست خورد و حذف شد.) این دو بازی را بیشتر به خاطر دارم، چون در آن‌سالها همواره میلان را دنبال می‌کنم و مشاهده‌ی عملکرد و حکمرانی‌شان بر اروپا لذت‌بخش بود.

 

بوفون از مربی یوونتوس تمجید کرد:

 

وقتی برابر چنین رقبایی قرار می‌گیرید، تنها راهی که دارید این است که به بهترین شکل ممکن خود را آماده کنید، در غیر این صورت نمی برید. مربی آلگری این بازی را به خوبی مطالعه کرده بود و شاخص‌های درستی به ما ارائه داد. و ما هم به خوبی، متعاوضانه و سخت‌کوشانه تفسیرش کردیم. مثل کسی که زَهره‌اش را دارد که بخواهد بگوید «ما هم اینجا هستیم.» ، در راه آینده‌ای بزرگ! در مقایسه با تیم‌های دیگر، یووه برای رسیدن به چنین هدفی نیاز به تلاش بیشتری دارد، اما شاید به این خاطر، وقتی اتفاق بیفتد، احساس رضایت باشید.

 

آلگری بعد از شکست برابر فیورنتینا چینش تیمش را به 4‐2‐3‐1 تغییر داد و بوفون این را نقطه ی عطف تیم می‌داند:

 

فکر نمی‌کنم این تیم یووه به هیچ کدام از تیم‌هایی که قبلا برایشان بازی کرده‌ام شباهتی داشته باشد، چه از نظر تاکتیکی و چه افراد تیم. این تیم ثمره‌ی بینش شگفت‌انگیز آلگری است، چرا که او تیم را کاملا بازطراحی کرد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: